ესთეტიკური კათედრის 2016-2017 სასწავლო წლისშეფასების კრიტერიუმები
კრიტიკულ პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება;
საკონტროლო წერა
მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები
სუსტი მოსწავლე
ცნობს ჭადრაკის ფიგურებს , მაგრამ უჭირს სვლების მომართულებების ჩვენება დაჭადრაკო დაფაზე . საშინაო დავალებებს არასისტემატიურად ასრულებს.
საშუალო მოსწავლე
აითვისა საპროგრამო მასალა . იცნობს ჭადრაკის ფიგურებს და ადვილად შეუძლია მათი სწორი მიმართულებით გადაადგილება . სვლების კომბინაციების ჩვენება. მეტნაკლებად ასრულებსა საშინაო დავალებებს
კარგი მოსწავლე
აითვისა საპროგრამო მასალა და დაუფიქრებლად შეუძლია ფიგურების გადაადგილება სწორი მიმართულებით , ადვილად შეუძლია კომბინაციის ჩვენება ძირითადი ფიგურების გამოყენებით. საშინაო დავალებებს ყოველთვის სისტემატურად ასრულებს.
1 ქულა: მოსწავლე ესწრება გაკვეთილებს, მაგარამ არასდროს მონაწილეობს გაკვეთილისმსვლელობაში. არ ასრულებს საშინაო დავალებებს, მეტყველებს გაუგებრად, უშვებს შეცდომებს.
2 ქულა: მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში, დავალებებს ასრულებსუყურადღებოდ, უჭირს საკუთარი აზრის ჩამოყალიბება, ლექსიკა არაადეკვატურია. უჭირსგამართულად ხატვა ან ძერწვა.
3 ქულა: მოსწავლე ჩართულია გაკვეთილის მსვლელობაში, მაგრამ არ შეუძლია დამოუკიდებლადმსჯელობა, დავალებებს ასრულებს ნაწილობრივ, არიცის ხელოვნების ლექსიკა. ნაწერი არ არისორგანიზებული და არ შეესაბამება თემას.
4 ქულა მოსწავლე ცდილობს იყოს აქტიური, თუმცა მსჯელობა არ არის თანამიმდეული დაგამყარებული ტექსტით. წერითი დავალება არ ესადაგება მასწავლებლის მიერ მოცემულიინსტრუქციას, არიცის ხელოვნების ლექსიკა.
5 ქულა მოსწავლე ჩართულია გაკვეთილის მსვლელობაში, მაგრამ უჭირს დისკუსიებში მონაწილეობა,არგუმენტები არადამაჯერებელია. შეცდომით ასრულებს პრაქტიკულ დავალებებს
6 ქულა: მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება საგაკვეთილო პროცესში, მონაწილეობს დისკუსიებში,მეტყველებს სწორად, თუმცა ღარიბია ლექსიკა. პრაქტიკულ დავალებებს ასრულებს მცირეოდენი შეცდომებით (4-5 შეცდომა)
7 ქულა: გაკვეთილის მსვლელობაში მონაწილეობს აქტიურად, ამჟღავნებს წინასწარმომზადებულობას. მოსაზრებები და არგუმენტები ძირითადად შეესაბამება საკითხს, მაგრამ უჭირსდასკვნების გაკეთება. შეცდომები აქვს დაშვებული ნახატებში და სხვა ხელის ნაკეთობებში.
8 ქულა: დამოუკიდებლად ერთვება ჯგუფურ მუშაობებსა და დისკუსიებში. შესრულებულიდავალებები ესადაგება მასწავლებლის მოთხოვნებს. მეტყველებს გამართულად, მსჯელობსლოგიკურად, თუმცა ზოგჯერ არგუმენტი და დასკვა არადამაჯერებელია. წერით დავალებებში უშვებს1 -2 შეცდომას.
9 ქულა: მუდმივად მზადაა გაკვეთილისათვის, დავალებებს ყოველთვის ხარისხიანად ასრულებს.საუბრობს და მსჯელობს ხელოვნების ენის ნორმების დაცვით. აქვს მდიდარი ლექსიკა. ნახატებიკარგად არის ორგანიზებული. პაქტუკული ნამუშევრებში ჩანს შემოქმედებითი
მიდგომა;
10 ქულა: მუდმივად ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში. დავალებებს ასრულებს მონდომებით დაუშეცდომოდ. მსჯელობს არგუმენტირებულად, აკეთებს ლოგიკურ დასკვნებს, ლექსიკა მდიდარი დადახვეწილია, ნახატი შესრულებულია უშეცდომოდ. აქტიურად, მონაწილეობს სასკოლოღონისძიებებში, გამოფენებში, კონფერენციებში და ოლიმპიადებში. კარგად აქვს გაცნობიერებულისაკუთარი როლი კლასგარეშე აქტივობებში.
შეფასების კომპონენტები :
საკლასო სამუშაო
საშინაო დავალება
შემაჯამებელი დავალება
საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
პრობლემის გააზრება
კომუნიკაცია
სწავლა
თანამშრომლობა
საზოგადოებრივ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობა
შემოქმედებითობა
გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა
სივრცეში ორიენტირება თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
განხილული მოვლენებისა და პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
დისკუსიაში მონაწილეობის სიხშირით
ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით
მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
პრეზენტაციით
დროის ლიმიტის დაცვით;
დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით;
საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
პრობლემის გააზრება
ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
კომუნიკაცია
სწავლა
თანამშრომლობა
პრობლემის გადაჭრა
შემოქმედებითობა
გარემოზე პასუხისმგებლობისა და ზრუნვა
ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
სივრცეში ორიენტირება
ისტორიული ეპოქის განცდა
თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა თუ გამოყენებით
მოვლენებისა და პროცესების განხილვისას მოსაზრებების არგუმენტირებით
დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
პრეზენტაციით
დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
წერითი ნამუშევრის შექმნით
შემაჯამებელი შეფასება ფასდება შემდეგი უნარები:
კრიტიკულ პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება
პრობლემის გააზრება
ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
კავშირებისა და მიმართებების დადგენა
კომუნიკაცია
ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
პრობლემის გადაჭრა
შემოქმედებითობა
სივრცეში ორიენტირება
ისტორიული ეპოქის განცდა
თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა; კრიტიკული აზროვნება
ფასდება შემდეგი უნარები:
კრიტიკულ პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება;
პრობლემის გააზრება;
ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება;
კავშირებისა და მიმართებების დადგენა;
კომუნიკაცია;
ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა;
პრობლემის გადაჭრა;
შემოქმედებითობა;
სივრცეში ორიენტირება;
ისტორიული ეპოქის განცდა;
თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა;
გარემოზე პასუხისმგებლობა და ზრუნვა;
კრიტიკული აზროვნება;
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
საკონტროლო წერა
ტესტირება
კითხვა-პასუხი
თემა/ესე
პრეზენტაცია
პროექტი
რეფერატი
კვლევა
დისკუსია/დებატები
კონფერენცია
მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები
დავალების თითოეულ ტიპს უნდა ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი მასალის გათვალისწინებით;
10 ქულა უნდა გადანაწილდეს რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე;
მითითებული უნდა იყოს საგნობრივი სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება.
სუსტი მოსწავლე
ცნობს ჭადრაკის ფიგურებს , მაგრამ უჭირს სვლების მომართულებების ჩვენება დაჭადრაკო დაფაზე . საშინაო დავალებებს არასისტემატიურად ასრულებს.
საშუალო მოსწავლე
აითვისა საპროგრამო მასალა . იცნობს ჭადრაკის ფიგურებს და ადვილად შეუძლია მათი სწორი მიმართულებით გადაადგილება . სვლების კომბინაციების ჩვენება. მეტნაკლებად ასრულებსა საშინაო დავალებებს
კარგი მოსწავლე
აითვისა საპროგრამო მასალა და დაუფიქრებლად შეუძლია ფიგურების გადაადგილება სწორი მიმართულებით , ადვილად შეუძლია კომბინაციის ჩვენება ძირითადი ფიგურების გამოყენებით. საშინაო დავალებებს ყოველთვის სისტემატურად ასრულებს.
კრიტერიუმი/
შკალა
|
ჩაეთვალა |
არ ჩაეთვალა
|
საერთო მოთელვითი ვარჯიშები,სირბილი დარბაზის გარშემო,პირდაპირ,გვერძე მიდგმითი ნაბიჯებით,ზურგით წინ.
|
საერთო მოთელვითი ვარჯიშები,სირბილი დარბაზისგარშემო,პირდაპირ,გვერძე მიდგმითი ნაბიჯებით,ზურგითწინ. იცის კარგად.
|
საერთო მოთელვითი ვარჯიშები,სირბილი დარბაზის გარშემო,პირდაპირ,გვერძე მიდგმითი ნაბიჯებით,ზურგით წინ.არ ერკვევა.
|
სპორტული წვრთნის ჰიგიენა და ტრავმატიზმის პროფილაქტიკა;
|
სპორტული წვრთნის ჰიგიენასა და ტრავმატიზმის პროფილაქტიკაში ერკვევა სრულად.
|
სპორტული წვრთნის ჰიგიენასა და ტრავმატიზმის პროფილაქტიკაში არ ერკვევა.
|
სპორტული წვრთნის
ჰიგიენა და ტრავმატიზმის პროფილაქტიკა.
|
1.ბურთის ტარების შესწავლა
სიარულსა და რბენში.
2.ბურთის ტარება:ბურთის ხელიდან ხელში გადატანით,წინაღობის შემორბენით,გვერდითი
მიდგმითი ვარჯიშებით. -
იცის კაგრად.
|
1.ბურთის ტარების შესწავლა სიარულსა დარბენში.
2.ბურთის ტარება:ბურთისხელიდან ხელში გადატანით,წინაღობის შემორბენით,გვერდითიმიდგმითი ვარჯიშებით-
არ ერკვევა.
|
დამამშვიდებელი ვარჯიში-სიარული მოედნის გარშემო,ღრმა ამოსუნთქვები.
|
იცის კარგად.
|
არ ერკვევა.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий